بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


چهارمحال وبختیاری؛ چهارراه گردشگری

چهارمحال وبختیاری؛ چهارراه گردشگری

شهركرد- چهارمحال وبختیاری سرزمینی بكر است كه در میان دو استان صنعتی بزرگ یعنی اصفهان و خوزستان قرار گرفته و نقطه مشترك این سه استان رودخانه های سرریز شده از كوهسار كوهرنگ بختیاری است.

چهارمحال وبختیاری؛ چهارراه گردشگری

مسافرانی كه به چهارمحال وبختیاری در نوروز 91 وارد می شوند دو دسته اند آنهایی كه چهارمحال وبختیاری مقصد نهایی سفرشان است و آنهایی كه چهارمحال وبختیاری میان گذری برای رسیدن به مقصد دیگری برای شان می باشد.

آنها كه چهارمحال وبختیاری مقصد نهایی گردشگری نوروزی شان است، بی شك از این استان چیزهایی شنیده اند كه با دیدن طبیعت ناب چهارمحال وبختیاری به خواسته های یك گردشگری سالم و طبیعت گردی می رسند.

آنهایی نیز كه چهارمحال وبختیاری در مسیر گردشگری آنها قرار دارد با دیدن طبیعت بكر این استان متوجه ویژگی ها منحصر به فرد گردشگری چهارمحال وبختیاری می شوند.

چهارمحال وبختیاری در دو محور باعث اتصال خوزستان به اصفهان شده و همین عامل باعث ورود گردشگران مسیرهای اصفهان و خوزستان به سرزمین عروس چشمه های ایران و سرزمین گنج های آشكار یعنی چهارمحال وبختیاری شده است.

چهارمحال وبختیاری با توجه به داشتن جاذبه های مهم گردشگری، توان تبدیل شدن به یكی از قطبهای مهم گردشگری در ایران را دارد و مهمترین ویژگی گردشگری این استان نیز همین 'اكوتوریست طبیعی' یا 'گردشگری طبیعت ' و جغرافیایی است و مهمانان نوروزی از این جاذبه ها استقبال كرده اند.

چهارمحال و بختیاری از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای هر چهار فصل سال است و قرار گرفتن در بین دو منطقه صنعتی اصفهان و خوزستان، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در چهارمحال وبختیاری فراهم كرده است.

اصالت فرهنگی این خطه، آن را به جشنواره فرهنگهای ایرانی مبدل كرده و این استان زادگاه و دیار بسیاری از دلاوران اصیل ایران است.

وجود هزاران چشمه جوشان، 20 رودخانه دایمی دو رودخانه بزرگ زاینده رود و كارون و 10 درصد آب شیرین ایران بهترین نقطه برای گردشگری در بین استانهای گرم خوزستان و صنعتی اصفهان با داشتن جاده های دسترسی است.

با اجرای طرحهای مطالعاتی در چهارمحال و بختیاری، حاشیه رودخانه زاینده رود تا شهر توریستی چلگرد و تالاب زیبای چغاخور آماده سرمایه گذاری در بخش گردشگری و توریسم است و هم اكنون زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری دربخش گردشگری در استان فراهم شده است.

سال گذشته بیش از میلیونها مسافر و گردشگر به چهارمحال وبختیاری سفر كردند كه این مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری بازدید كرده اند و افزایش چشمگیر ورود مسافران نوروز نسبت به سال گذشته در استان به دلیل شرایط مطلوب جوی و آب هوایی چهارمحال و بختیاری بود.

هم اكنون حاشیه رودخانه زاینده رود در سامان، پارك استخر فرخشهر،چشمه وقت و ساعت، گرداب بن، تالابهای بین المللی چغاخور و گندمان، چشمه برم، پاركهای جنگلی، گردشگاه سیاسرد، چشمه زنه هفشجان، پارك جنگلی پروز، كانونهای گردشگری در شهرستانهای كوهرنگ، اردل، فارسان، شهركرد، بروجن و لردگان میزبان بیشترین حضور گردشگران نوروزی استان است.

چهارمحال و بختیاری به عنوان بام زاگرس ایران و سرچشمه سه رود بزرگ كارون، دز و زاینده رود پذیرای مهمانان نوروزی است.

' مژگان ریاحی ' مدیركل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ،وجود طبیعت بكر و مناظر طبیعی را از ویژگی ها گردشگری چهارمحال وبختیاری عنوان كرد.

به گزارش ایرنا،با گشایش محور مهم شهركرد- بروجن - لردگان -منج -بیدله -اهواز خوزستان در جنوب شرقی و نزدیك به سد كارون چهار، خیل گردشگران مسیرهای اصفهان و خوزستان امسال وارد چهارمحال وبختیاری شدند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |