بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


عضویت در بسیج؛ شرط صدور مجوز سلاح برای عشایر

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فریدون شهر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده عشایری که از نظر حمل اسلحه با مشکل مواجه هستند پس از ثبت نام در بسیج مجوز‌های لازم را می‌گیرند.
 
سرهنگ علیرضا اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برای سازماندهی تسهیلات عشایری پس از شناسایی افرادی که از نظر حمل سلاح دارای مشکل بودند، از آنها برای ثبت نام در سیستم بسیج دعوت شد که پس از ثبت نام و انجام مراحل قانونی مجوز اسلحه‌های عرف عشایری در اختیار عزیزان قرار گرفت.
 
وی در مورد برگزاری همایش‌هایی مانند جشنواره فرهنگی و ورزشی فداییان ولایت (بسیجیان عشایر استان) که در مجتمع فرشچیان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین مراسمی دستیابی به سه هدف مهم است.
 
فرمانده سپاه فریدون شهر گفت: یکی از اهداف برگزاری همایش‌های عشایری تقدیر و تشکر از زحمات همه عشایر به خصوص بسیج عشایری است که این عزیزان با کم‌ترین توقع بیشترین خدمات را به جامعه می‌رسانند.
 
وی اضافه کرد: قشر عشایر جز اقشاری از جامعه است که در بسیاری از موارد از کمترین امکانات دولتی برخوردار است ولی همواره بالاترین خدمات به انقلاب از طرف عشایر صورت گرفته است.
 
فرمانده سپاه فریدون شهر دلیل دوم برگزاری همایش عشایری را مبارزه با تهاجم فرهنگی و شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ بومی و قوی عشایر و همچنین نشان دادن فرهنگ ولایت پذیری این قشر زحمت‌کش دانست.
 
وی هدف سوم برگزاری همایش را ریشه دواندن بسیج عشایری در همه جای کشور دانست و افزود: باید به همه یادآور شویم که می‌توان از همه استعداد‌های عشایری با آوردن آنها به سیستم بسیج استفاده کرد.
 
اصلانی اظهار داشت: بنا به سه نکته گفته شده باید برای تشکر از عشایر عزیزمان این همایش برگزار می‌شد.
 
وی در مورد ورزش عشایری گفت: با توجه به محل زندگی عشایر که یک منطقه طبیعی و بومی است بهتر است برای گسترش ورزش در آن مناطق رشته‌های ویژه عشایری مانند سوار کاری و تیراندازی مد نظر قرار گیرد که البته این موضوع تا این لحظه نیز مورد استقبال همه عشایر قرار گرفته است.

نويسنده: - | تاريخ: جمعه 30 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |