بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


حجة الاسلام والمسلمین حاج اسدالله کیان ارثی

 

 

حجة الاسلام والمسلمین حاج اسدالله کیان ارثی 

حجت الاسلام و المسلمین کیان ارثی، در سال 1317 شمسی در خانواده مذهبی،در فریدن   درروستای خویگان سفلی، چشم به جهان گشود. مرحوم پدرش، کشاورزی معتقد و متدین بود.به دلیل علاقه به مسائل دینی و روحانیت، برادر بزرگ تر خانواده، برای کسب معارف دینی و علوم انسانی به حوزه علمیه نجف آباد و سپس به حوزه علمیه اصفهان که در آن زمان از حوزه های علمیه پررونق بود و علمای بزرگ بسیاری به تربیت طلاب و هدایت مردم مشغول بودند، مهاجرت نمود و تا سطح عالی، ادامه تحصیل داد. سرانجام وی در صحنه درگیری و در حمایت از فداییان اسلام، مورد صدمه جدی قرار گرفت و به طرز غریبانه ای در بیمارستان به شهادت رسید. برای تجلیل از این طلبه جوان علمای شهر اصفهان مجلس ترحیمی در مدرسه صدر تشکیل دادند. به خانواده اطلاع دادند که ایشان حال مساعدی ندارد. وقتی پدر راهی اصفهان شدند، متوجه شد که سه روز از شهادت این روحانی جوان به دست دژخیمان رژیم پهلوی گذشته است.

 آقای شیخ اسدالله کیان ارثی به حوزه علمیه نجف آباد رفت و دوره مقدمات و سطح را پشت سرگذاشت. سپس به قم عزیمت نمود. از بدو ورود به حوزه علمیه قم با توجه به سن و سال و شرایط دروس ارتباطی با سطوح بالاتر نداشت. در زمره علاقه مندان به حضرت امام خمینی( اعلی الله مقامه) که در آن روزگار در جمع شاگردان و علاقه مندان از آن بزرگوار به عنوان حاج آقا نام برده می شد، قرار گرفت. در سال 1342 که نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم الشان پایه ریزی شد و روز به روز رو به گسترش می نهاد، از جمله طلبه های جوان، پرشور و با نشاط پیرو رهبر نهضت در مقاطع گوناگون زمانی و مکانی، حضرت حجه الاسلام و المسلمین کیان ارثی بود.

پس از تبعید حضرت امام به عراق در...

پس از تبعید حضرت امام به عراق به مجموعه طلاب علاقه مند به امام و نهضت پیوست و به مدت چهار سال از حضور آن قائد عظیم الشان و حوزه درس ایشان بهره مند شد. در سال 1349 به ایران بازگشت و تا پیروزی انقلاب اسلامی، به کارهای تبلیغی و طلبگی پرداخت. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران، در جمع سپاهیان شهرستان ری قرارگرفت و همزمان، کمیته امداد شهرستان ری را دایر نمود. در همین زمان، طلاب شهرستان فریدن که در حوزه علمیه قم به تحصیل اشتغال داشتند، پس از برگزاری جلسات و نشست های متعدد، وی را به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی در منطقه فریدن معرفی و یاری نمودند. ایشان در دوره اول به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و به عنوان عضو و مخبر کمیسیون کشاورزی انجام وظیفه نمود. در دوره دوم مجلس نیز مجددا با رای اهالی منطقه به مجلس راه یافت و در کمیسیون پاسخ به سوالات حضور یافت.در دوره چهارم نیز بار دیگر به دعوت مردم منطقه کاندیدا شد. در این دوره نیز با رای اکثریت به نمایندگی مردم فریدن به مجلس راه یافت. و در کمیسیون شوراها و امور داخلی حضور یافت. در دوره ششم نیز با رای اکثریت قاطع مردم فریدن به نمایندگی مجلس انتخاب شد و به عضویت کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی درآمد. در همین زمان، به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه ولی امر منصوب شدو نیز با بنیاد شهید انقلاب اسلامی همکاری خود را آغاز کرد و تا کنون، افتخار خدمتگزاری به فرزندان شهدا را دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |