بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


عملیات اجرایی بلند‌ترین سد جهان به زودی آغاز می‌شود

 
عملیات اجرایی بلند‌ترین سد جهان به زودی آغاز می‌شود


مقدمات این طرح آغاز شده و به طور رسمی آخر امسال یا اوایل سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.

ايلنا:معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی جهان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ايلنا، محمدرضا عطارزاده در حاشیه نشست انسجام بخشی آب و آبفای استان خوزستان در اهواز، گفت: در استان خوزستان با وجود نیازهای فراوان، توانمندی ها و ویژگی های خاص آبی وجود دارد که می بایست ضمن بکارگیری توانمندی ها و پتانسیل ها برای رفع نیازها و مشکلات مردم منطقه، از این توانمندی ها برای توسعه فعالیت های ملی در بخش آب استفاده کرد.

وی، طرح آبرسانی غدیر و تکمیل طرح جامع آبرسانی به شهرهای استان خوزستان را مهمترین طرح در این زمینه دانست و اضافه کرد: نیمه دوم سال آینده، مردم شهرهای شادگان و اهواز از آب طرح غدیر بهره مند شده و یک سال پس از آن نیز این طرح به آب سد دز متصل می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: تلاش بر این است که هر چه سریعتر بتوانیم این طرح را در تمام جبهه ها به پیش ببریم، اما به دلیل بزرگی طرح و مشکلاتی که در تامین مواد مورد نیاز است، برخی موارد در برنامه ریزی خلل ایجاد می کند، اما امیدواریم که این طرح را هر چه سریعتر کامل کنیم.

عطارزاده، با بیان اینکه آورد کنونی حوضه کرخه 76 درصد از متوسط پایین تر است، افزود: این حوضه تا این لحظه وضعیت مطلوبی نداشته اما امید است با پشتیبانی هایی که از حوضه دز برای کرخه می گیریم، این کمبود جبران شود.

وی اضافه کرد: در مناطق بالادست سدهایی که تاکنون ساخته شده است، به دنبال این هستیم سدهایی مثل سد بختیاری را احداث کنیم تا برای سد دز پشتوانه ذخایر آبی باشد و یا تولید برق کند.

وی اظهار داشت: مقدمات این طرح آغاز شده و به طور رسمی آخر امسال یا اوایل سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.

عطارزاده، تکمیل شبکه های آبیاری را یکی از ضرورت های کاری در استان خوزستان برشمرد و افزود: با وجود فعالیت های گسترده ای که در این زمینه انجام شده است، می بایست شبکه ها تکمیل شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تاکید کرد: به منظور تسریع در تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی، درصددیم از منابع مختلف مالی که گره اصلی مان در این زمینه محسوب می شود، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوزستان از جمله سرزمین های دارای آب و خاک باکیفیت است، اما به شبکه های آبیاری نیاز دارد تا آب را به مزارع برساند.

این مقام مسئول درخصوص پتانسیل برق آبی موجود در استان خوزستان گفت: با وجود فعالیت های مناسبی که در مسیر کارون انجام شده است، به دنبال این هستیم تا طرح هایی مثل گتوند و کارون 2 هر چه سریعتر تکمیل شوند.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین از آغاز بهره برداری از نیروگاه نخست گتوند در اوایل سال آینده خبر داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |