بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


یزد، عملیات اجرایی انتقال آب بهشت آباد را آغازکرد

یزد، عملیات اجرایی انتقال آب بهشت آباد را آغازکرد
جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۰
یزد، عملیات اجرایی انتقال آب بهشت آباد را آغازکرد
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد از آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب بهشت آباد خبر داد.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، در حال حاضر حدود چند ماه از آغاز اجرای خط دوم این پروژه می‌گذرد و هم‌اکنون حدود پنج کیلومتر از یزد به سمت محل خروجی تونل بهشت‌آباد واقع در استان اصفهان، لوله‌گذاری شده است. 

چند روز پیش "محمدرضا راعی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در طبس، در پاسخ به این سؤال که «اجرای خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان یزد در چه مرحله‌ای است؟» اظهار داشت: خط نخست انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان یزد اجرا شده که هم‌اکنون در حال استفاده است و برای اجرای خط دوم نیز موافقت‌نامه مربوطه با رئیس‌ جمهور مبادله شده است و با موافقت کمیسیون ماده ۳۲، این پروژه هم‌اکنون دارای ردیف اعتباری است. 

وی با بیان اینکه "اختصاص اعتبار برای اجرای خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان یزد ابلاغ شده است"، ادامه داد: در حال حاضر حدود چند ماه از آغاز اجرای خط دوم این پروژه می‌گذرد که هم‌اکنون حدود پنج کیلومتر از یزد به سمت محل خروجی تونل با بیان اینکه بهشت‌آباد واقع در استان اصفهان لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اضافه کرد: زمین مناسب برای احداث تصفیه‌خانه مربوطه اختصاص یافته است و هم‌اکنون در حال تملک زمین‌های طول مسیر خط این پروژه هستیم.

راعی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که «آیا شهرستان کویری و کم‌آب طبس از خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان یزد منتفع خواهد شد؟» بیان کرد: هنوز هیچ‌ گونه تصمیم‌گیری برای اختصاص آب حاصل از این پروژه به شهرستان‌های استان یزد انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشاور مربوطه در حال مطالعه درباره اختصاص یا عدم اختصاص آب حاصل از اجرای این پروژه به شهرستان‌های مختلف استان است که بر اساس رشد جمعیت، آمایش سرزمین، و چینش صنایع در هر شهرستان، برای اختصاص یا عدم اختصاص یا میزان تخصیص آب به هر شهرستان تصمیم‌گیری خواهد شد، اما هنوز درباره انتفاع یا عدم انتفاع شهرستان‌های استان به ‌ویژه شهرستان طبس از این آب هیچ ‌گونه تصمیم‌گیری نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای خط دوم انتقال آب سرشاخه‌های کارون به استان یزد در صورت اختصاص مرتب اعتبار و عدم وجود مشکلات زمین‌شناسی پیش‌بینی نشده، ظرف ۶ تا ۷ سال آینده به اتمام می‌رسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: شنبه 5 خرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |