بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


همایش ملی انتقال آب بین حوضه ای در شهركرد برگزار شد

شهركرد- همایش ملی انتقال آب بین حوضه ای با' رویكرد چالش ها و فرصت ها ' روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد برگزار شد.

همایش ملی انتقال آب بین حوضه ای در شهركرد برگزار شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد گفت:مساله آب بسیار مهم است و در بیشتر استان های كشور نگرانی در خصوص مساله آب وجود دارد.

به گزارش ایرنا، دكتر'علیرضا گلشنی ' در آیین گشایش این همایش افزود: زمانی آب و هوا ارزان ترین و بی توجه ترین مولفه در تاریخ بود، كه اكنون این دو عنصر حیاتی به عنوان ، مهمترین مساله بشری مطرح شده است.

وی گفت:بحران خشكسالی و كمبود بارش ها در كشور به عنوان یك معضل باید مورد توجه همگان باشد و باید به این مساله به صورت علمی نگاه شود تا بتوان در فضای علمی با ارائه راهكارهای مناسب بخشی از این معضل را مدیریت و رفع كرد.

گلشنی یادآور شد:70درصد از منابع آبی ایران در البرز و زاگرس قرار دارد كه ار این میزان نیز ، بخش عمده ای از منابع آبی نیز در حوضه زاگرس قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تصریح كرد:با سیاسی بازی و حاشیه سازی نمی توان مشكل كمبود آب را حل كرد و باید به آب به عنوان یك مساله ملی نگریسته شود.

دبیر اجرایی هماش ملی انتقال آب بین حوضه ای نیز گفت:عرضه آب در كشور محدود است و تقاضا برای آب بالاست و در این راستا مدیریت آب بسیار مهم و حیاتی است.

' رحیم علیمحمدی ' در این همایش افزود:راه مناسب و آسان برای تامین آب استفاده از طرح های انتقال بین حوضه ای است، در حالی كه این انتقال بدون پژوهش و تحقیقات علمی زیانبار خواهد بود.

وی تصریح كرد:برگزاری همایش ملی انتقال بین حوضه ای در شهركرد به دلیل این است كه در چهارمحال وبختیاری بیشترین طرح های انتقال آب بین حوضه ای در حال انجام است.

به گفته وی،از سوی محققان و پژوهشگران كشور با موضوع انتقال آب بین حوضه ای بیش از 140 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد كه داوران كشوری این مقالات را بررسی كردند و در نهایت 71مقاله از 16استان كشور پذیرش شد.

به گزارش ایرنا،در آیین گشایش این همایش كه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهركرد برگزار شد، جمعی از محققان كشوری و مسوولان چهارمحال وبختیاری حضور داشتند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |